Friday, December 17, 2010

menghitung hAri..

entry kali nie pasal aku duk kira ari.. hari apa?? Kalu tok wAn laimn lain dia duk hitUng date akad nikah hehe.. mcm xcAya jer tok wAn 2 nak kAwin… nie bukan pasal tok wan..pasal aku kea pa.. nie pasal.. 2010 nak melabukan tirai kira nak tggaL kita la.. dan kita lak akan melangkah ke 2011 ish sekejab je masa berlalu – betul la kata pepAtah : masa itu emas!!

Dlm hadis pun ada berkata sesungguh nya dEmi masa manusia itu dlm kerugian – renung2 kan lah..

So munasabah diri kah kita… tapi dlm calendar isLAm kita dah pun bergAnjak ke tAhun baru pAda 1 muharam.. apa perubahan yg kita dah buat?? Apa pula azam n ke inginan kita pada tAhun baru nie??

Kita sekali dengar hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.. pernahkah anda rasa hari2 yg anda lalui itu lebih baik dari hari2 semlm..?? aku pun xterungkai persoalan ini kerana hari2 yang mendatang kekdg membawa kita di atas dan kekdg membawa kita dibAwah..

Oleh kerana 2011 bakal menjelang tiba beberapa matlamat hidup ini telah di perbaharui.. benda nie aku catat didlm diari harian ku smAsa 1 muharam ari 2…

Matlamat jangka mAsa pEndek yg ingin aku kecApi :

berazAm untuk mendApatkan anugerah dEkan di semester 3 & seterusnya

ambil lesen kerEta.. sekArang just ada lesen motor jer…

berubah sikap & attitude diri yg nEgative – xpyh senArai kat sini la pnjg sgt huaahuaahuaa

try be a good muslimah & khatam qUran by next yEar again..

Matlamat jangka mAsa pnjg pula : (in 5-10 yeArs )

Dah ada kErjaya xkisah swAsta or govt.

Dah ada sebuah kEreta..

(dlm ati lepas grad dah ada keta sendiri haha)

mAsa nie aku nak pUsing puLAu yg di idam2kan.. holiday sAkan

nak beLi sebijik rumAh kat kL nie – insyaAllah

mengukuh sumber kewAngan dan ekonomi bAru fikir hal kAwin o____O

itu lah kekonon mAtlamat aku.. tp duLu mAtlamat masa lepAs spm menjAdi kenyata..

yg jangka panjang mAsa 2..

dah ada kEreta n rUmah I will get married.. paling lewAt on 27 ~ just wait n see lorr….

No comments:

Post a Comment