Friday, December 17, 2010

soal cita-cita??


Entry kali nak saja nak share dengan korang pasal cita-cita… teringAt zAman masa aku kecik2 duLu.. biLA dah besar jadi lain lak.. korAng pun mesti mcm 2 jugak kan..

Biasalah setiap individu mesti ada cita-cita kan. mAsa kecik2 lagi parent dah tnya “esok besaq nak jAdi apa??” kita pun jAwab lah nak jadi cikgu! nak jadi..Doktor! nak jadi Polis! Mcm2 lagi la.. termAsuk la aku list cecita mAsa kecik stock nak jAdi cikgu… huhuhu

tp ada satu pArt yg lawak ar… masa 2 kecik lagi la.. ayah aku pun tnya la dekat adk aku “esok besaq nak jadi apa?” adik aku pun dengan confident jAwab : “nak jadi burung! Hahaha tergelak kita org mAsa itu… 2 la byk sgt tengok kartun adik aku nie.. hehe tp betuL la jugak ayah aku tnya besaq nak jAdi apa? Bukan besaq nnt nak kErja apa? Hahaha.. lawak2 .. itu cerita mAsa kecik beb..

biLa besaq ckit.. aku maintain ngn cecita aku seorAng guru tak pun lecture.. tp bila abis spm mintak mAktab xdapAt aku frust menonggeng dah… ayah aku suwuh mtk nurse.. owh tidAk itu lah antara cecita yg lAst sekali atau pun tiAda dlm senArai.. tAkut tgk dArah n etc

biLa dpt tAwaran diploma in administration maka masa itu aku pun mengubah xdpt jAdi cikgu jAdi lecture Admin pun ok? Tp kalu boleh mAsa 2 minat nak mengAjar nie dah kureng la.. so aku nekad untuk menjAdi seorang kakitAngan kErajaan dan kemudiAn cuba menjAwat jAwatan PTDpegawai tinggi diplomatic ewahh.. tapi cecita 2 pun berkubur jugak hahaha.. sbb..

sekArang aku beraLih arah kepada pelajar sarjAna muda fotogrAfi & pengimejAn kreAtif huuhuhu – minAt yg terpendAm mAsa sekoLah lagi.. siApa sangka.. aku dah xboleh bAwak dah poLitik2 nie huhuhu mAybe bukan jiwA aku.. dan sekArang apa cecita aku..??

Lecture kah…?? freelance photographer kah?? Bukak sendiri studio & kedai photo kah?? jurukAmera kp majaLah terkenaL??

sAmbung next entry la.. sbb aku pun xtAhu & xpikir.. huhhu boleh ker mAcam tue… hahaha

daaa ~

No comments:

Post a Comment